Godkväll!

 
Idag tog jag en sovmorgon som inte alls var meningen men sånt händer ju också och det är ju att kroppen behöver vila. Men efter att min kille hade ringt och väckt mig så var det bara att åka till stallet. 
 
Mockade och fyllde lite vatten, aj det vanliga så att säga. Sen var det bara att ta in han och göra han iordning och med en podd i lurarna så gick det bättre. Kände inte alls för att rida egentligen, men kände att jag var tvungen så han får lite motion i alla fall. 
 
Han kändes lite seg från början och kände att nu ska vi visa vad vi går för kände jag sen, i traven så var han väldigt lugn och lyssnade riktigt bra och det vart jag verkligen glad över. I galoppen började vi för första gången i det svåra varvet och det var hur härligt som helst, han lyssnade och var med på noterna. Red även utan stigbyglar ett tag och lyssnade väldigt bra, men red kanske i 30-35 minuter och kände att på slutet då han började böja sig neråt i båda varven får det faktiskt vara. Så nöjd som jag var idag var länge sedan faktiskt, men nu börjar det kännas rätt. Vem vet han kanske känner på sig att något är på gång och försöker göra rätt för sig att stanna. Om det känns fel så kommer jag inte att sälja han. 
 
Sen vart hem och hoppas i duschen och sen ta hand om tvätten och disken, råkade somna en sväng i sängen. Behövdes nog faktiskt haha. Sen vart det även en sväng på  byn då jag hade fått lite pengar, börjadee betala av bilen lite också. Sen då jag var på väg ner på byn så möter jag en traktor, som ligger mitt i vägen!  Så jag var ju såklart tvungen att välja diket faktiskt, han stannade inte heller.. Så då vart det bara att få tag på någon att få hjälp av, sen for han förbi yttligare en gång och stannade inte heller. For även förbi 6 bilar och av alla dom så stannade en och frågade, men då var hjälpen på väg redan eller nästan där haha. 
 
Men nu är det serie och jobb för min del! Hoppas ni får en riktigt bra kväll!
 
 
Vad skulle ni vilja läsa på bloggen?

Kommentarer :

#1: Marie

skulle inte vilja läsa något

Svar: Om du inte har något bättre att säga så behöver du inte kommentera.
Rebecka

skriven

Kommentera inlägget här :